Ez a weboldal cookie-kat használ
Az oldalunk a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ. A weboldal használatával beleegyezik, hogy tudomásul vette a cookie-k használatát.
×

A SelExped Air termék
A SelExped Air termék leírása
A SelExped Air termék leírása (pdf)
SelExped - CCS interfész
         Az interfész felépítése
         Az átadása menete
         Visszajelzés az átadásról
        Átadás ellenőrzése
        Átadás megismétlése
        Az átadott információk leírása
A SelExped Air termék oktatóvideója

 


 

 

A SelExped Air termék leírása

  • Korábban felvett pozíciók közötti keresés
  • Új pozíció létrehozáa

Korábban felvett pozíciók közötti keresés

a1

 

Új pozíció létrehozáa

air1

 air3

air4

 


 

 

SelExped - CCS interfész

A SelExped felvett adatok alapján a fő- és házifuvarleveleket nem csak kinyomtathatjuk, hanem egy gombnyomással a CCS-be át is adhatjuk - amennyiben megvásároltuk a SelExped Air CCS Export terméket is.

 

 

 

Az interfész felépítése

A légi pozíció felvételi maszkon a CCS-kommunikációval kapcsolatos vezérlők a „CCS infó” fülön találhatóak:

ccs1

A felület két részből, bal és jobb oldalból áll:

  • Bal oldalon a fő fuvarlevélre vonatkozó
  • jobb oldalon a házi fuvarlevélre vonatkozó CCS információk láthatók.

ccs2


 

 

 

Az átadás menete

A SelEXPED – CCS interfész folyamat fő vagy házi fuvarlevél szinten történő gombnyomással a fuvarlevél adatok alapján a CCS által meghatározott elrendezésű szöveges fájlt (txt) generál, és azt elhelyezi egy paraméterben megadható könyvtárban:

cc3

FIGYELEM!

  • Az átadásban vannak olyan számított mezők, melyeknek az értékei - a pozíción felvett adatok alapján - csak akkor kerülnek (a program által) kiszámításra, amikor az AWB-gombot megnyomjuk és így a fő- és házifuvarlevél előnézetét előhívjuk. Ezért mindig csak ennek a műveletnek az elvégzése után szabad a fenti CCS gombbal az átadási folyamatot elindítani!

    cc2cc4
  • Ahhoz, hogy a CCS gomb megjelenjen, a kiválasztott légitársaságnál az E fuvarlevélnek kipipálva kell lennie. 
    • Ha kipipáljuk az E fuvarlevél mezőt, akkor a légitársaság rövidnevének megadása a Shortname mezőben kötelező!
    ccs5ccs4

 

  •  A Paramétertörzsben kell megadni, hogy az elkészült fájlt a program hova mentse:
    - Ha ez a mappa a számítógépen (vagy a hálózaton) még nem létezik, akkor a program létre fogja hozni
    - A CCS-t be lehet állítani úgy, hogy az új fájlokat a megadott mappában keresse és ha oda új fájl kerül, akkor azonnal olvassa be.


    ccs6

  • Az elkészült fájlok nevei a következőket tartalmazzák:
    - fő fuvarlevél esetében CCS_fő fuvarlevél száma_fájl készítésének pontos dátuma (év,hónap,nap,óra,perc másodperc)
    - házi fuvarlevél esetében CCS_házi fuvarlevél száma_fájl készítésének pontos dátuma (év,hónap,nap,óra,perc másodperc)

    ccs7

 

 

 

Visszajelzés az átadásról

A fájl generálásával egyidőben a fő, illetve házi fuvarlevél állapotát „Átadott” értékre állítja, és információt jelenít meg arról, hogy ki és mikor végezte az átadást.

ccs8


 

 

 

Átadás ellenőrzése

Az ilyen módon generált szöveges fájl további feldolgozása teljes mértékben CCS oldali folyamat, amelyre SelEXPED-nek semmilyen rálátása nincs. Az interfész tehát egy irányú (SelEXPED à CCS) és nincs semmilyen automatikus visszajelzés CCS irányából.

ccs9

FIGYELEM! Amennyiben lehetőségünk van rá, az átadott fájlt a CCS-ben leellenőrizhetjük, ahol egy listát is kapunk arról, hogy mely adatok átadása volt sikertelen (ha voltak ilyenek).

Arra vonatkozóan, hogy a legenerált szöveges állományt CCS sikeresen feldolgozta, a felhasználók manuálisan adhatnak információt SelEXPED-ben, az adott fő, illetve házi fuvarlevélen az ellenőrző gomb megnyomásával. Ekkor SelEXPED a fuvarlevél állapotát ellenőrzött-re állítja, és információt jelenít meg arról, ki és mikor végezte az ellenőrzést.

ccs10


 

 

 

Átadás megismétlése

Ha szeretnénk, egy korábbi átadást meg is ismételhetünk:

ccs12

ccs13

ccs14

ccs15

 


 

 

 

Az átadott információk leírása

  • A program által generált szöveges állomány pontosan 43 sorból áll.

  • A CCS minden sorban a fuvarlevél meghatározott adatait várja, amelyek alapján ő is le tudja generálni az elektronikus fuvarlevelet.

FIGYELEM! Ahhoz hogy az elektronikus fuvarlevél adatai megfelelőek legyenek, először meg kell tekinteni a légi fuvarlevél nyomtatási nézetét, mert a program ekkor generálja le a fuvarlevél nyomtatvány olyan jellegű adatait, amelyeket a pozíció felvételi maszkon nem lehet berögzíteni. Ezek a mezők a következők:

  • Az áru adatok alapján a „Nature and Quantity of Goods” rovatban megjelenő pontos szöveg.
  • A handling / accounting információ mezőben megjelenő szöveg
  • ...
  • Itt lehet megjegyzéseket is írni a nyomtatványra.

A szöveges állomány tartalma soronként a következő:

 Sor Rövid leírása Magyarázat, példa
 1 Fuvarlevél szám (Fő, vagy házi)  #020-22315554
 2 Áruadatok a fuvarlevélről

 mf1

Az interfész fájl szövegben a sortöréseket „\” jellel jelezzük.Pl: CONSOLIDATED CARGO AS\PER ATTACHED MANIFEST\CONSOLIDATED CARGO AS\PER ATTACHED MANIFEST\N Remark

 3  Feladó adatai, az egyes cím szegmensek „\” jellel elválasztva egymástól

 mf2

Például: Feladó cég\Nagy u. 1112\Budapest\\HUNGARY\HU\\

 4  Címzett adatai

 mf3

 5  Nincs definiálva, az értéke fixen  \\\\\\
 6  Origin\To 01\To 02\To 03  

BUDAPEST\MUC\LHR\JFK

 

mf4

By 01 \ By 02 \ By 03  LH\LH\LH
8 FlightNr 01\FlightNr 02  11223\443322
FlightDate 01\FlightDate 02  11MAI\11MAI
 10 Airport of Destination  JFK\NEW YORK
 11

 Chgs \ Other

Freight charge (P: prepaid, C: collect) \ Other charges (P: prepaid, C: collect) \ Line
number of selected payment method. (See CCS Users Front-end for details.)
P\P\1

P\P\1
 12

Customs value \ Declared value for carriage \ Valuation charge \ Insured value \ C ifinsurance is due carrier or A if due agent \ Insurance amount

NCV\NVD\\XXX\C\25000

NCV\NVD\\XXX\C\0
 13

Fuvarlevél kiállítójának neve

Az a felhasználó, aki a pozíción az átadás előtt az AWB gombra utoljára rákattintott.

Szalóki Sándor
14 Saját cég adatok ...
15 Üres, ez a sor nincs használatban  
16 Üres, ez a sor nincs használatban  
17 Executed on (date) 11MAI18
18 Accounting information  FREIGHT PREPAID, LH43210/11
19 Handling information  mf5
 20 Remark: megjegyzés mező tartalma  mf6
21 AsAgreed. Értéke: 0 és 1 lehet  
22 Házi fuvarlevél esetén a fő fuvarlevél szám, egyéként üres  
23 Fuvarlevél deviza neme  mf7
24 Üres, ez a sor nincs használatban  
25 Értéke fixen: 1  
26-33   

Fuvarlevél IATA díjakra vonatkozó sorok.

Gross Weight, Rate lass, Chargeable weight, Rate, Total …

 mf8

 

Az információ mindig 8 soron jelenik meg, az üres sorokat helykijelölő nullákkal és egyéb karakterekkel tölti fel a program.

Például:

mf9

 34  Üres sor  
 35-43 Áru dimenzió sorok

 mf10

 

Az adat mindig 9 soron jelenik meg.

 

Üres sorok esetén helykijelölő nullák jelennek meg.

mf11

 

 

 

 


SELESTER

A Selester Számítástechnikai Kft. speditőr, fuvaros és komplett logisztikai tevékenységet folytató vállalatok számára forgalmaz és fejleszt szoftvereket. 

Bisnode tanusitvany

SELEXPED

A SelExped-Szoftverrendszer minden szállítmányozási ágban komplett megoldást nyújt és a raktározási tevékenységet is támogatja.

TERMÉKKATEGÓRIÁK

KAPCSOLAT