Az új törvény miatt a legkényelmetlenebb változás, hogy a NAV által kért xml fájlban a vevők címadatainak formátuma a számlázási gyakorlattól eltérően van felbontva:
Ezzel szemben az Önök által használt programban a cím jelenleg így kerül az adatbázisba:
A fentiek miatt a címhez az ügyféltörzsben új mezőket fogunk hozzáadni, a következő módon:
- országkód (megmarad, NAV nem kéri)
- irányítószám: így marad
- település: így marad
- kerület: új mező lesz, nem kötelező, de amennyiben kitölti és a számlán szerepel majd, akkor a NAV xml fájlba is be fog kerülni
- közterület neve: új mező lesz, kötelező
- közterület jellege: új mező lesz, kötelező
- házszám: új mező lesz, kötelező
- épület: új mező lesz, nem kötelező, de amennyiben kitölti és a számlán szerepel majd, akkor a NAV xml fájlba is be fog kerülni
- lépcsőház: új mező lesz, nem kötelező, de amennyiben kitölti és a számlán szerepel majd, akkor a NAV xml fájlba is be fog kerülni
- szint: új mező lesz, nem kötelező, de amennyiben kitölti és a számlán szerepel majd, akkor a NAV xml fájlba is be fog kerülni
- ajtó: új mező lesz, nem kötelező, de amennyiben kitölti és a számlán szerepel majd, akkor a NAV xml fájlba is be fog kerülni
FIGYELEM! Az ügyféltörzs fentiek szerinti megváltoztatása nem azt jelenti, hogy az összes ügyfélnél át kell írni az adatokat a fentiek szerint. Azoknál, amelyeknek nem készül számla, maradhat a cím (a fenti példában Kökörcsin utca 11. 4. em. 1.) egyben, az ún. "Addr" mezőben. Azoknál viszont, amelyeknek számla készül, számlázáskor manuálisan szét kell bontani. A program erre egy felugró ablakban figyelmeztetni fog és ebben az ablakban meg is lehet majd csinálni a cím szétbontását a NAV előírásának megfelelően