A SelExped Credit Limit termék
Bevezetés
A "Számlázási adatok módosítása" jogosultság
Az ügyfelek hitelkeretének beállítása, hitelkeret-kategóriák
Új megbízások felvétele hitelkeret ellenőrzéssel
Bevezetés
A SelExped Hitelkeret-kezelés célja, hogy a Pozíciófelvételben a program egy adott cégnél blokkolni tudja egy új fuvarfeladathoz tartozó kalkuláció felvételét, ha ez a cég túllépte az ügyféltörzsben előre beállított hitelkeretét.
- Jogosultsághoz köthető, hogy az Ügyféltörzsben ki módosíthassa egy adott cég hitelkeretét.
- A fennmaradó hitelkeret összegét és a számítás részleteit a program mutatja az Ügyféltörzsben és a Pozíciófelvételben a fuvarfeladatok rögzítésekor.
- Ha egy cég túllépi a hitelkeretét, akkor a program az új fuvarfeladat rögzítésekor a kalkuláció felvitelét blokkolja
- Ha valaki ebbe ütközik, de "Számlázási adatok módosítása" jogosultsággal rendelkezik, dönthet úgy, hogy a fuvart mégis levállalja (a kalkulációt felrögzíti).
- Ilyen jogosultság híján a program a fuvarfeladathoz tartozó kalkuláció rögzítését blokkolja.
A "Számlázási adatok módosítása" jogosultság
Azok a felhasználók, akik "Számlázási adatok módosítása" jogosultsággal rendelkeznek:
Az Ügyféltörzsben:
- Az Alapadatok fülön kirakhatják/elvehetik a Megbízó és az Alvállalkozó mezőkben a pipát (azaz beállthatják az ügyfeleknél, hogy ilyenek-e)
- A Számlázás/Könyvelés fülön az összes adatot módosíthatják.
- A Credit Limit fülön az összes adatot módosíthatják
A Pozíciófelvételben:
- Figyelmeztetés elfogadása után túlléphetik az egyes ügyfelekhez beállított hitelkeretet.
FIGYELEM! Azok a felhasználók, akik a "Számlázási adatok módosítása" jogosultsággal nem rendelkeznek, a fentieket nem tehetik meg. Nekik tehát az ilyen jogosultsággal rendelkező felhasználókhoz kell fordulniuk a fenti esetekben!
A "Számlázási adatok módosítása" jogosultságot a Felhasználói szintek menüpontban lehet kiadni az egyes Felhasználói szintekhez. Az egyes felhasználókat pedig a megfelelő Felhasználói szintekbe kell besorolni a Felhasználók és jogaik menüpontban:
Az ügyfelek hitelkeretének beállítása, hitelkeret-kategóriák
A "Számlázási adatok módosítása" jogosultsággal rendelkező felhasználók az Ügyféltörzsben a Credit limit fülön beállíthatják, hogy egy céget melyik (Hitelkeret)kategóriába sorolják be. Ezt később meg is tudják változtatni.
- Alap (=Alapértelmezett): ha egy felhasználó egy új ügyfelet vesz fel, akkor az automatikusan ebbe kerül:
- A Kategória mezőben dupla kattintás után megnyílik a Credit limit kategóriák törzs, ahol lehet módosítani az Alap(=Alapértelmezett) kategória beállításait, valamint további kategóriákat lehet felvenni és beállítani azok tulajdonságait:
- Egyedi beállítás: ennél a beállítások nem a hitelkategória-törzsből jönnek, hanem azokat itt lehet beállítani és csak erre az egy cégre lesznek érvényesek:
- Nem kezelt: ilyenkor a program nem kezeli a cég hitelkeretét:
A részletező gombra kattintva meg lehet nézni egy külön ablakban, hogy az ügyfél aktuális hitelkerete milyen kalkulációkból és számlákból jön ki:
Új megbízások felvétele hitelkeret ellenőrzéssel
A program egy cég hitelkeret-ellenőrzését akkor végzi el, amikor annak egy felhasználó a Pozíciófelvételben új kalkulációt próbál hozzá rögzíteni. A kalkuláció mentésekor – amennyiben az ügyfél azzal a hitelkeretét túllépné – kiírja, hogy
- "Az ügyfél tartozása meghaladta a megengedett hitelkeretet! Az adat rögzítése nem megengedett." és a kalkuláció nem menthető el.
- Ha a felhasználónak van "Számlázási adatok módosítása"-jogosultsága, akkor dönthet úgy, hogy az ügyfélnek engedélyezi az előre beállított hitelkeretének a túllépését. Ilyenkor az "Az ügyfél tartozása meghaladta a megengedett hitelkeret! Folytatja?" kérdés jelenik meg és ha erre igennel válaszol, akkor a kalkuláció mentésre kerül.
A Felhasználók a Megbízók ablakának Alapadatok fülén látják a cég aktuális hitelkeretét: